Last weekend

Helgen som var, var väldigt händelserik. I fredags var jag hoss madde å vi käka massa tacos och sånt, sen kom micke också. På lördagen drog madde, jag, micke, robin till flen för att parta lite :)  Men som sagt var roligast hade ändå nog vi 4 när vi laga mat i en annans hus, sprang för att en bil kom som såg att vi tagit en cykel ( som vi självklart lämna kvar typ vid huset) och masa andra skojsiga saker) Jag kom hem på söndagen efter att jag, micke och robin tittat på hanbolls match där madde var tränare.

De va på kvällen de börja hända mindre roliga saker, jag fick små nässelutslag på knäna foten och det blev bara mer och mer. Det klia som myggbett men brydde mig inte mer om de utan gick och la mig. När jag vakna på morgonen för att göra i ordning mig för skolan hade jag fått stora nässelutslag och dom hade kommit på fler ställen. Så de blev ingen skola för mig utan de blev en tur till doktorn där han sa att jag var allergisk mot pencillinen jag nyligen ätit mot halsfluss. Så jag fick recept på tavegyl så att utslagen skulle försvinna. Dock blev utslagen allt värre och mot kvällen var det som värst, mina ögonlock hade svullnat så jag hade svårt att öppna dom, mina händer hade svullnat upp så skinnet knappt räckte till om ni fösrtår vad jag menar, armarna, knäna allt var fullt av stora nässelutslag ( röda med vit kant runt ).
Så pappa ringde och prata med sjukhuset och det blev en tripp in till akuten. Där min doktor såg ut som han bögen i bonde söker fru :P  Han trodde ialf inte att det var pencillinen jag hade fått denna reaktion av men för säkerhets skull ska jag pröva mig för de om ett par veckor, en väldigt allvarligt allergi i sånna fall. Han sa att jag inget kunde göra utan fortsätta äta medicinen och inte klia ( för dessa utslagg kliar och bränns och svulnar upp). Jag fick inte duscha varm lr bli svettig för då blommar dom ut. Så idag tar jag min sissta tavegyl och hoppas på att de försvinner, för dom här senaste veckorna har varit hemska. Förlåt för att inlägget blev långt och ni behöver inte läsa :) heipa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0